نسل جدید تکنولوژی تاتو – ردیاب‌ فیتنس و نمایشگر سلامت

نوشته شده توسط:علی کوشکی | ۱ دیدگاه

نسل جدید تکنولوژی تاتو – ردیاب‌ فیتنس و نمایشگر سلامت

نسل جدید تکنولوژی تاتو - ردیاب‌ فیتنس و نمایشگر سلامت
 

حفظ یک سبک زندگی سالم نسبتاً ساده است اما به این معنی نیست که راحت نیز است و احتمالاً یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آن این است که ندانیم یک رژیم یا ورزش خاص واقعاً چگونه بدن‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته ردیاب‌های فیتنس می‌توانند به ما کمک کنند، اما ممکن است گم یا خراب شوند و گاهی چندان هم دقیق و درست نیستند. ما واقعاً به چه چیزی نیاز داریم: یک اسکرین محاسبه‌گر کوچک روی پوست‌مان که دقیقاً به ما بگوید در بدن ما چه خبر است. حتی بهتر، چطور می‌شود اگر این کامپیوتر کوچک، زیبا هم باشد، مثل یک اثر هنری روی بدن؟ خب، خودتان را آماده کنید: این رویا ممکن است روزی به واقعیت تبدیل شود.

تکنولوژی تاتو چگونه کار می کند؟

کمپانی Chaotic Moon Studios مستقر در تگزاس، اخیرا" اعلام کرده‌است که در حال آماده کردن " tech tattoos" هستند- ابزار زیست‌سنجی تقریباً دائمی که می‌توانید آن‌ها را روی پوست‌تان خالکوبی کنید. این ابزار تمام کارآیی‌های یک ردیاب فیتنس را همراه با زیبایی هنرهای بدنی دارد.

چیپ‌های کوچک کامپیوتری با یک تاتوی جزئی و مختصر جاگذاری شده و به گفته کمپانی سازنده‌اش، می‌تواند همه چیز را کنترل کند، از شمارش قدم‌ها گرفته تا زمان تمرین و چون این ابزار روی پوست قرار می‌گیرد، قابلیت کنترل قندخون، ضربان قلب، دمای بدن و سوخت و ساز را دارد.

 

در خالکوبی، میکروکنترل ATiny85 داده‌ها را از سنسورهای دما توسط رنگ الکترو رسانا دریافت و ذخیره می‌کند. همچنین یک حسگر نور محیط وجود دارد که LED  های آن در فضای تاریک روشن می‌شوند و برخلاف دستبندهای تناسب اندام، می‌توانید علاوه بر مچ دست در هر جای دیگری از دست خود نصب کنید.

اریک اسنیدر، تکنولوژیست خلاق در Chaotic Moon می‌گوید:" کارایی این ابزار بسیار فراتر از ردیاب فیتنس بوده و چیزی است که شما می‌توانید سالی یکبار آن را در بدن‌تان کاربگذارید، همه‌چیز کنترل شده (مثل یک کلینیک) و برای پزشک‌تان هم فرستاده شود.

اگر مشکلی وجود داشته باشد، او با شما تماس می‌گیرد." او ادامه می‌دهد:" از نظر تئوری این تکنولوژی می‌تواند اطلاعاتی فراتر از سلامتی را هم دربرگرفته و برای تعیین موقعیت مکانی فرد هم مورد استفاده قرار گیرد، ضمناً یک کیف پول مجازی است و با سیستم خانه و اتومبیل هم ارتباط و هماهنگی دارد.

اما اگر باز کردن در پارکینگ و یا ردیابی کالری با فشار بازوی‌تان به‌نظرتان اسباب زحمت است، نگران نباشید؛ این تاتوها کاملاً قابل برداشتن هستند. تکنولوژی بازهایی که منتظرند هرچه زودتر دست‌شان به این ابزار برسد، مجبورند کمی منتظر بمانند چون بنابه اعلام Chaotic Moon، این کمپانی درحال کارکردن روی پیش‌نمونه‌ها و طرح‌های بزرگی است تا این محصول را روانه بازار کند.

  • Do you get taller when you stretch?

    Do you get taller when you stretch?

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۳:۴۰:۱۹

    Good information. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon).

    I've bookmarked it for later!