هندوانه

نوشته شده توسط:علی کوشکی | ۰ دیدگاه
هندوانه

 

هندوانه خوب باید شکننده و ترد بوده و ریشه در داخل بافت خوراکی خود نداشته باشد.
هندوانه باید طعم شیرین داشته باشد حال به هر رنگی که باشد از زرد گرفته تا قرمز.
مزاج هندوانه سرد و تر است بنابراین به بدن خنکی می‌بخشد.
هندوانه در اصطلاح طب سنتی تیزی و حدت و حرارت خون را تعدیل می‌بخشد.

 

هندوانه مشکلات ناشی از افزایش حرارت بدن مانند خارش پوست، جوش و دمل‌های پوستی، خشکی بدن، خشکی مخاط و غیره و به دنبال آن تشنگی شدید و یبوست را کاهش می دهد.
هندوانه مهار کننده صفرای بیش از حد است که صفرای اضافی عامل بسیاری از  بیماری ها  با این علائم (پوست، چشم یا روی زبان به زنگ زرد متمایل گردیده و خارش در فرد ایجاد می‌شود)  می‌تواند باشد.
هندوانه با افزایش رطوبت های بدن و مهار ترشح صفرای زیادی از بروز سنگ‌‌های صفراوی پیشگیری کرده یا حتی به دفع شن‌ریزه‌ها و لجن‌های صفراوی که امروزه خیلی‌ها دچار آن هستند و اکثرا مجبور به جراحی صفرا می‌گردند کمک کند.
در مواقع روزه‌داری بهتر است  بعد از افطار تا هنگام خواب مصرف شود چون مصرف آن در سحر ممکن است با افزایش ادراری که در طول روزهای گرم و طولانی برای شخص اتفاق می‌افتد باعث از دست دادن آب از بدن و تشنگی شود.
هندوانه چون رطوبت بدن را بالا می‌برد غلظت خون را کاهش می دهد، هندوانه با افزایش نسبی آب خون (بلغم) باعث افزایش رطوبت و رقیق شدن خون می‌شود.
هندوانه مدر است بنابراین برای افرادی که دچار سنگ کلیه هستند مفید است.
افرادی که طبع گرم و خشک داشته و ذاتاً ادرار کمی دارند از هندوانه سود بیشتری می‌برند چون با افزایش حجم ادرار احتمال کاهش برخی مشکلات سیستم ادراری و تشکیل سنگ یا دفع سنگ‌های موجود افزایش می‌یابد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...