انصاری: روزهای پایانی را با انرژی بیشتر ادامه می‌دهم

نوشته شده توسط:علی کوشکی | ۱ دیدگاه
انصاری: روزهای پایانی را با انرژی بیشتر ادامه می‌دهم

مهدی انصاری شناگر ملی پوش ایران که در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک مجارستان به سر می‌برد در فاصله دو هفته مانده به شروع مسابقات از شرایط اردو و انگیزه‌هایش صحبت کرد...

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی شنای ایران متشکل از پنج شناگر پس از ماه‌ها تمرین مستمر در ایران چند روزی است در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک در مجارستان به سر می‌برد.

یکی از این پنج شناگر در مسیر کسب سهمیه المپیک مهدی انصاری است. همین چند سال پیش بود که نام یک جوان اهل میانه در بین پدیده‌های لیگ شنای ایران شنیده شد. مهدی انصاری پله‌های ترقی را چندتا یکی طی کرد و به سرعت به جمع بهترین های شنای کشور اضافه شد. انصاری رکورددار شنای ۵۰ و ۱۰۰متر پروانه ایران و یکی از امیدهای اصلی کشورمان برای کسب سهمیه المپیک است..

مهدی متولد هفتم آبان ۱۳۷۳ شهر میانه است. او همین چند سال پیش و در مسابقات شنای مسافت کوتاه ایران توسط کمیته فنی شنا کشف شد و به سرعت پیشرفت کرد.

او که به جز شنا کردن به گشت و گذار علاقه مند است در کمپ تمرینی دبرسن از انگیزه اش برای موفقیت خبر داد.

مسابقات انتخابی المپیک شنا به میزبانی بوداپست مجارستان از ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) برگزار می شود و ملی پوشان مسیر طولانی خود را برای ورود به المپیک به سرانجام می رسانند.

مهدی انصاری در این رقابت‌ها در ماده‌های ۱۰۰متر پروانه، ۵۰متر آزاد، ۲۰۰متر قورباغه، ۵۰متر پروانه و ۵۰ متر قورباغه به آب می‌زند.

او در ماده‌های ۱۰۰متر پروانه و ۵۰متر آزاد به رکوردهای ورودی بسیار نزدیک است. رکورد مهدی انصاری در ۱۰۰متر پروانه ۵۵.۰۸ و رکورد ورودی ۱۰۰متر پروانه ۵۴.۱۹ است. همچنین رکورد مهدی انصاری در ۵۰متر آزاد ۲۳.۶۷ و رکورد ورودی المپیک ۲۳.۰۵ است.

مصاحبه مهدی انصاری را با سایت فدراسیون شنا را در ادامه می خوانید:

*شرایط اردو چطور پیش می‌رود؟

شرایط بسیار خوب است. همه چیز مطابق میل پیش می‌رود و تقریباً به پایان مراحل سخت تمرین و آغاز دوران تیپر (Taper) رسیده‌ایم. شنبه و یکشنبه همین هفته رکوردگیری داشتیم. با وجود خستگی بدن در این مرحله زمان‌های خوبی را ثبت کردیم.

 

*شرایط روحی و آمادگی روانی شما چگونه است؟

با رکوردهایی که این هفته ثبت کردم و به کمک برنامه های آقای مهری روانشناس تیم ملی شرایط روحی ام بهتر از قبل هم شده است. اما مسلماً با نزدیکتر شدن به روز مسابقه استرس بیشتر می‌شود. امیدوارم جواب زحماتمان را بگیریم و فکر می‌کنم می‌توانیم بیشتر از یک سهمیه ورودی کسب کنیم.

 

سخت‌ترین بخش اردوها چه بود؟

اردوهای طولانی را پشت سر گذاشتیم. تاکنون همه تلاشم را کرده‌ام و این روزهای پایانی را هم سعی می کنم بهتر و با انرژی بیشتر ادامه دهم. سخت‌ترین بخش اردوهای متمرکز تیم ملی و اردوی برون مرزی دوری از خانواده بود. خیلی دوستشان دارم و آرزو میکنم پایان این همه تلاش هم برای من هم برای سایر ملی پوشان خوش باشد.

 

اگر سهمیه را کسب کنی؟

خدا را شکر می‌کنم و …

 

مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد
مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد

انتهای پیام  (www.kooshkiswim.vcp.ir)

 

  • Can exercise increase your height?

    Can exercise increase your height?

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۷:۴۰

    Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis.
    It's always helpful to read content from other authors and use something
    from their web sites.