رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی ایران مدعی قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر آسیا است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عضویت در هیأت رئیسه کنفدراسیون شنای آسیا اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که خسرو امینی خبره هیات رئیسه فدراسیون ایران بار دیگر به عنوان رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا برگزیده شد. همچنین در سایر کرسی‌های دیگر هم رایزنی‌هایی داشتیم که تا ۹۰ درصد قطعی شده است.

وی ادامه داد: تا آبان ماه همه چیز اعلام خواهد شد. سمتی که من گرفتم هم بسیار مهم است، چراکه کنفدراسیون شنای آسیا یکی از مهمترین کنفدراسیون‌های آسیا است، چون کشورهای چین و کره و ژاپن و … که در آسیا هستند از قدرت‌های جهان محسوب می‌شوند. حدود ۶ ماه پیش نامه نگاری‌های خود را آغاز کردیم و در ریو هم مذاکراتی انجام دادیم و حالا هم امیدواریم از این جایگاه بتوانیم برای توسعه شنای کشور استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: برای برگزاری مسابقات آسیایی آب‌های آزاد در کیش در حال رایزنی هستیم. احتمالاً یک دوره مسابقات شنای بین‌المللی بانوان در ایران برگزار کنیم که در این مورد هم با ورنوس صحبت‌هایی را انجام داده‌ام که احتمالاً در تهران باشد. مسابقات شنای موزون را هم به صورت داخلی برگزار می‌کنیم تا پس از حدود ۱۰ سال یک بار دیگر این رشته را هم زنده کنیم.

رضوانی با بیان اینکه تیم ملی واترپلوی گرجستان قرار است به ایران بیاید، خاطرنشان کرد: قرار است تیم ملی واترپلوی ایران یک اردوی مشترک با این تیم داشته باشد. آوردن تیم‌ها به ایران سخت است، اما ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که تا آنها را به کشور خود بیاوریم، چراکه اگر یک بار این اتفاق بیافتد قطعاً نظرشان بسیار درمورد ایران تغییر می‌کند و می‌توانیم از این موضوع استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در واترپلو مدعی هستیم تا در مسابقات آسیایی در جمع ۴ تیم برتر قرار بگیریم. حدود ۱۰ تیم در این مسابقات حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم. در شیرجه هم دو نفر را به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌کنیم و این موضوع ربطی به محدودیت در اعزام‌ها ندارد. متاسفانه برخی‌ها هم گفتند که اردوها تعطیل شده که این خبر هم از سوی مسئولان تیم تکذیب شد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد: میرابیان در حال حاضر مربی تیم ملی شیرجه است و حکم هم دارد. خیبری‌نژاد مربی جوانان است و من در تلاش هستم تا یک مربی از کره‌جنوبی به ایران بیاورم تا در صورت فراهم شدن شرایط بعد از مسابقات آسیایی هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد. در مسابقات قهرمانی آسیا حدود ۳۵ نفر را اعزام خواهیم کرد که امیدوارم دست پر به کشور بازگردند.

انتهای پیام